Melding om vedtak for utvalgssak

Når saken er ferdig behandlet i de politiske utvalgene, må det lages melding om vedtak til berørte parter. Vedtaket blir da flettet inn fra saksprotokollen.

Hvis vedtaket skal fattes etter delegert fullmakt, lager du normalt ikke saksframlegg i saken, men skriver både utredningen og vedtaket direkte inn i dokumentet Melding om vedtak.

Melding om vedtak produseres i hovedsak på samme måte som et utgående brev. Velg fra nedtrekkslisten på ønsket utvalg.

Menyen har følgende valg i tillegg til Slett:

·      Saksframlegg har undermenyer for å vise journalposten, lage dokument saksframlegg, lage kopi av dokument saksframlegg og tilknytte saksframlegg.

·      Melding om vedtak har en undermeny for å vise/endre/lage melding om vedtak.

·      Saksprotokoll har en undermeny for å vise/endre/lage saksprotokoll. Lag saksprotokoll tilsvarer Produser saksprotokoller for alle sakene beskrevet i Produsere saksprotokoller, men lager saksprotokoll kun for denne saken.

·      Samlet saksframstilling har en undermeny for å vise/endre/lage samlet saksframstilling.

·      Intierende dokument har undermeny for å tilknytte en journalpost, og for å vise den journalposten som førte til denne utvalgsbehandlingen (hvis det finnes en), og for å vise den.

 

Hvis møtesekretæren lager melding om vedtak etter et møte gjøres det normalt i oversiktsbildet for det aktuelle møtet.

Dokumentmal blir valgt ut fra typen utvalgsbehandling:

·      RDV – Melding om delegert vedtak

·      RSR – Melding om politisk vedtak

Enkelte moduler kan definere andre dokumentmaler spesielle for et saksområde.

Organisasjonen kan ha laget egne maler. Du kan endre malnavnet til annen mal av typen Melding om vedtak.

 

Utvalgsbehandling